''BLACK SWAN''

Heeii :) jag kollade nyss på Black Swan den är bra på något sätt men också inte heller så bra för att den är väldigt läskig och hemsk och man blir ledsen :/ Jag har sätt halva filmen hittills och stoppade sedan för att det blev lite för mycket att ta in hehe !!

Det handlar om en kvinna som dansar och gör allt för balett och hon tävlar med än massa andra ballerinor som har samma dröm om att bli den bästa ballerinan. Dem tävlar om rollen Black Swan! Där den som får rollen ska både kunna spela en vit svan som är god och en svart svan som är ond. Sedan får man följa hennes träningar inför rollen och hur hennes liv ser ut och hur hon verkligen mår.

Filmen fick mig ialla fall att inse hur svårt ballerinor måste ha det för det är en väldigt tuff bransch och jag som älskar och dör för musik fick mig att inse att även hur mycket man älskar och vill få sin dröm uppfylld och att man verkligen kan göra allt för det. Det är inte värt det om man ser hur branschen är och hur dem behandlar en och uttnytjar en bara för att dem vet att man kan göra allt för att få sin dröm.

Jag skulle aldrig kunna skada mig själv eller döda mig själv bara för att jag inte blev artist. Ok jag skulle ju bli väldigt besviken och knäckt för att det är det jag verkligen vill och kan göra allt för men det jag vill komma fram till är att det inte är värt det när du börjar inse att du inte är dig själv längre och har tappat bort dig själv bara för en fucking dröm. Förlåt men det är fan sant det kan bli för mycket för vissa människor och det är inte alls bra för att det ska inte behöva gå över gränsen och ta över ens liv. Men jag ska se färdigt på filmen senare iallafall!!

Jag har bra nyheter :D jag fick ett samtal av en kompis som hade snackat med mannen tror jag som jobbar i blomster affären som jag hade nämnt förut och han vill att jag ska komma ditt nu på lördag och prov jobba lite för honom för att han vill se om jag är duktig för jobbet. Om jag är det då kommer jag att få jobbet så jag hoppas att det går bra fan. :)

Men det som är det dåliga är att det är på lördag och det är då jag brukar ha tid med APM - Active Power Movment :/ jag brukar vara där kl 1 och blomster affären vill att jag ska jobba till kl 3 :( och jag vill inte missa mötet med APM för att jag har precis börjat med allt och om jag kanske inte kommer nu speciellt i början så kanske dem tänker nej men hon tar det här inte så seriöst :/ och det kanske blir knaz som jag inte vill att det ska bli. Men jag får väl se om jag kan fixa det på något sätt ! ;) 

I'm out Peace <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0